Rabu, 20 Januari 2010

Berjuang Itu Manis: Tahniah Buat Unit Amal Malaysia



Akhbar Nanyang Siang Pau, 2 Ogos 2009

Kejayaan Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) mengerahkan Himpunan 100,000
pada 1 Ogos 2009 di ibu negara dilihat sebagai penyumbang kepada pembinaan matarantai penyuburan gerakan kebangkitan rakyat Malaysia dalam menolak segala kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional terhadap rakyat.

BN yang kini berada di jalan mati terpaksa mencapai apa jua objek yang boleh memanjangkan hayatnya yang semakin mereput. PRU ke 12 membuktikan Felda & undi pos menjadi talian hayat UMNO/BN. Tiba-tiba ketibaan 1 Ogos telah menyaksikan penggredan baru terhadap status PDRM bilamana mereka dikerah untuk bertempur dengan rakyat yang ingin menyuarakan hak mereka bagi menolak akta zalim ISA yang tidak lagi releven untuk dilaksanakan.

Rakyat yang hanya bersenjatakan suara diganasi polis dengan segala produk tempur. Belantannya, gasnya, semburan air berasidnya, tangkapannya dan segala macam kekuatan yang mereka miliki. Nasib rakyat tak ubah bagaikan penderitaan Saidina Bilal Bin Rabah sewaktu diseksa majikannya.

Di sanalah dunia menyaksikan kemunculan tentera merah yang menjadikan diri mereka sebagai perisai dan benteng manusia bagi mengemudi perjalanan rakyat ke Istana Negara. Benar, topi merah bukan lawan mereka tetapi kesabaran dan kekentalan yang mereka miliki mampu menjadi model sebuah briged amal di jalan Allah. Saya yakin jika apa yang dimiliki oleh pihak FRU itu menjadi hiasan dan pakaian mereka, pasti tentera merah lebih berotoriti untuk menjaga keamanan negara. Tetapi rasanya bukan itu maksud adanya mereka.

Biarlah rakyat diberi ruang untuk mengungkapkan ucapan tahniah & syabas buat tentera merah. Dan saya adalah sebahagian daripada mereka. Tahniah buat Unit Amal Malaysia... Semuga amal baktimu diterima Allah.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites